ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

«Երևանյան հեռանկարներ» միջազգայինը Եվրոպայի առաջատար փառատոներից մեկն է

«Երևանյան հեռանկարներ» միջազգայինը Եվրոպայի առաջատար փառատոներից մեկն է
06.12.2016 | 00:49

«Երևանյան հեռանկարներ» միջազգային երաժշտական փառատոնի հիմնադիր նախագահ և գեղարվեստական ղեկավար ՍՏԵՓԱՆ ՌՈՍՏՈՄՅԱՆԸ նշում է իր ծննդյան 60-ամյակը: Հոբելյանական համերգի ընթացքում Ռոստոմյանի ստեղծագործությունները կկատարեն Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը, «Հովեր» պետական կամերային երգչախումբը, «Վահագն Հայրապետյան» ջազ տրիոն, սոպրանո Հենրիետա Հարությունովան, դաշնակահար Արթուր Ավանեսովը՝ Էդուարդ Թոփչյանի և Դևիդ Դևիսի ղեկավարությամբ:
Ռոստոմյանի Սիմֆոնիա թիվ 3 ստեղծագործությանը տրվել են բազմաթիվ ծանրակշիռ բնութագրումներ, այն անվանել են «էքստազ երաժշտության մեջ», «հոլիվուդյան թովչություն» ունեցող երաժշտություն, որը «կաթվածահար» է անում ունկնդրին՝ իր «մաքուր հնչյունային ճոխությամբ»:

Պակաս տպավորիչ չեն նաև մյուս ստեղծագործություններին տրված գնահատականները, որոնց մասին խոսելիս տեսաբանները շատ հաճախ նշում են, որ դրանք հայկական ազգային և արևմտյան երաժշտական ավանդույթների համադրությամբ ստեղծված գործեր են: Ինքն այդ առնչությամբ ասում է. «Ցանկացած կոմպոզիտոր ունի իր լեզուն, որով խոսում է: Հայերեն խոսողը, որը նաև կապված է իր արմատների հետ, չի կարող այլ կերպ մտածել»:
Նրա ուսուցիչներից մեկը՝ Ավետ Տերտերյանը, Ռոստոմյանին բնութագրել է իբրև «նվագախմբային գրելաձևի վարպետ»: Կոմպոզիտորը մեծ երախտագիտությամբ է հիշում իր ուսուցիչներին՝ Ղազարոս Սարյանին և Ավետ Տերտերյանին: Վերջինիս համարում է իր մեծագույն բարեկամը, որն իր ստեղծագործական մղումները քաջալերել է և հորդորել մտածել ու գործել համաշխարհային չափանիշներով: «Այն ամենը, ինչ ես արեցի Հայաստանում, կապ չունեցավ այսօրվա հայաստանյան մտածողության հետ, կապ ունեցավ աշխարհի մեծ մասշտաբների հետ: Դրա մի վկայությունն էլ «Երևանյան հեռանկարներ» փառատոնն է: Եվ ես այսօր իմ կյանքում ամենից շատ Ավետ Տերտերյանի պակասն են զգում»,- ասում է հոբելյարը:


Ստեփան Ռոստոմյանը ոչ միայն հնչեցրել է իր ստեղծագործությունները համաշխարհային նշանակության բեմերում, այլև հանդես է եկել դասախոսություններով Գլազգոյի և Էդինբուրգի համալսարաններում: Իր առաջին խոշոր հոնորարով Բրիտանիայում ձեռք է բերել համակարգչային սարքավորումներ, որոնցով հիմնադրել է Երևանի կոնսերվատորիայի էլեկտրոակուստիկ երաժշտության դասարանը:
Հայաստանում որևէ մասշտաբային նախագիծ հղանալիս նախ և առաջ բախվում են երկրի՝ ծանր սոցիալական վիճակում գտնվելու փաստի հետ: Մեծ բարձունքների հասած «Երևանյան հեռանկարներ» միջազգային երաժշտական փառատոնը նույնպես զերծ չի մնացել այսօրինակ դժվարություններից, բայց Ռոստոմյանը վստահեցնում է. «Երբ կարևոր ասելիք ունես, փողը դժվարությամբ, բայց գտնվում է»:


Ստեղծագործողի համար կազմակերպչական ցանկացած գործունեություն այս կամ այն չափով վնասում է ստեղծագործական աշխատանքին: Այս իմաստով բացառություն չէ նաև կոմպոզիտոր Ռոստոմյանը: «ՈՒրախ եմ, որ այդ զոհողությունն արել եմ: Իմ շատ ստեղծագործություններ, որ պիտի գրվեին, չեն գրվել: Փառատոնն իմ էներգիայի մեծ բաժինը տարավ: Ես կարող էի ոչ թե չորս, այլ ավելի շատ սիմֆոնիաներ ունենալ և ճանաչված լինել ամբողջ մոլորակում: Բայց ես ուրախ եմ, որ դրա փոխարեն երկրում մի արժեքավոր բան է ստեղծվել: Այսօր Էդինբուրգի փառատոնի հիմնադիրները չկան, բայց փառատոնը կա, ու ամեն տարի հենց իրենով է ճանաչելի դարձնում այդ երկիրը: Այդպես էլ կարող է լինել «Երևանյան հեռանկարների» դեպքում, եթե ճիշտ օգտագործենք ստեղծված դաշտը»,- ասում է նա:


«Երևանյան հեռանկարների» հիմնադիրն իրավացիորեն կարծում է, որ նման նախաձեռնությունների շնորհիվ համաշխարհային նշանակության մշակույթ է մտնում երկիր, դրա արդյունքում մշակութային տուրիզմ է զարգանում, իսկ սա էլ իր հերթին դառնում է երկիր մուտք գործող մեծ գումարների ճանապարհ: Ըստ նրա՝ շատ փող ունենալը դեռևս հարուստ լինել չի նշանակում: Շատ փող ունեցող հայերի պակաս չկա մեր հայրենիքում ու նաև սփյուռքում, բայց շատ փող ունենալը դեռևս հարստության նշան չէ: «Հարուստ էին Մանթաշովը, Քըրքորյանը, որովհետև գիտեին՝ ինչի վրա են փող ծախսում»,- ասում է Ռոստոմյանը:


Նա ինքն էլ դժվարությամբ է հավատում իր հիմնադրած փառատոնի արձանագրած նվաճումներին: «Երբ հիմա՝ 17 տարի անց, հետ եմ նայում,- ասում է,- անհավանական է թվում, որ մենք դասվում ենք աշխարհի հզոր փառատոների շարքին: Արդեն հինգերորդ տարին է, որ մենք ներկա ենք լինում Բրյուսելում մշակույթի պատասխանատուի՝ Եվրակոմիսարի գումարած կլոր սեղանին, որին հրավիրվում են աշխարհի 15 լավագույն փառատոները: Իսկ այս տարի Եվրակոմիսարն իր ուղերձը հղեց փառատոնին, որում բարձրաձայնում է այն մասին, որ մեր փառատոնը Եվրոպայի առաջատար փառատոներից մեկն է»:


Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ

Հ. Գ. «Իրատեսի» «...Եվ ոչ միայն մշակույթի մասին» խորագրի առաջիկա հրապարակումներից մեկում սպասվում է հանդիպում Ստեփան Ռոստոմյանի հետ:

Դիտվել է՝ 2714

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ